Tässä koottuna kaikki mahdollinen mitä tulee mieleen. On toimintaohjeet, jotka kertovat miten myyntihomma toimii, jos olet ostamassa jotain. Toimituskulut. Kaikkea mitä on hyvä tietää. Lopuksi se kaikkein paras ohje.
Jos jokin asia on epäselvää tai haluat varmistaa jotain. Kysy. Voit kysyä ennen ostamista tai ostamisen jälkeen. Mahdolliset tulevat ongelmat yms. Pystyy välttämään helposti kun kysyy asioista. Olettaminen tai se, että minä olisin ajatustenlukija ei valitettavasti useinkaan toimi.
Toimintaohjeet:
Huudon päätyttyä lähetän viestin, jonka mukana tulee tilinumero ja yhteissumma toimituskulujen kanssa sekä eräpäivä, jolloin maksun on oltava tilillä.
Myöskin huutonetin kautta tulee vakioviesti, jonka mukana on tilinumero, mutta yhteissumman toimituskulujen kanssa joutuu silloin itse laskemaan.En postita kohteita, jos maksettusumma on vajaa.
Tällöin ilmoitan voittohuutajalle, jos lopullinen summa on jäänyt vajaaksi ja jään odottamaan puuttuvia euroja.
Kohteilla on seitsemän arkipäivää maksuaikaa kohteen voittopäivämäärästä laskettuna.
Mikäli maksuaikaa tarvitsee enemmän saa sitä panttia vastaan.
Lunastamattomasta huudosta saa aina punaisen negatiivisen palautteen. Lisäksi lunastamaton huuto johtaa kyseisen käyttäjän estämiseen.
Postitus toimii niin, että kun maksu näkyy tilillä yleensä seuraavana päivänä kohde lähtee postiin.
Huomaa kuitenkin että esim. viikonloppuna posti ei kulje, joten yleensä perjantaina näkyvät maksetut kohteet postitan maanantaina.
Postitusosoite: Mikäli huutaja haluaa postituksen johonkin toiseen osoitteeseen kuin omaan huutonetille antamaansa tulee se ilmoittaa minulle sähköpostitse.
Palautteen annan yleensä kun olen tuotteen postittanut, joskus tosin voi tulla muutaman päivän viiveellä mutta palaute tulee aina.
HUOM! Kyseessä siis toimituskulut. Toimituskulut sisältävät pakkausmateriaalin, postikulut yms.
Toimituskulu hinnasto:
1-Luokka:
Paketti palvelut:
( pakettien mukana toimitetaan aina lähetystunnus)
Huutopaketti:
( Painorajat: 2-25kg ja huutonetin asettamat pituus - ja painorajat)
Joissain paketeissa voi olla muitakin hintoja, riippuen esim. tuotteen koosta tai muusta johtuvasta asiasta, jolloin voin periä pakkaukseen käytettävästä ajasta tai mahdollisesta suojamateriaalista. Esim. Kuplamuovista. Näistä on yleensä maininta kohteessa.
Huutopaketteja ei voi lähettää särkyvän lisällä eikä postiennakolla. Eikä myöskään Ahvenanmaalle.
| Myös muita toimitustapoja on olemassa ja niistä voidaan sitten erikseen neuvotella jos on aihetta. |
Noudot käy seuraavin ehdoin:
Noutopaikka Helsingin Kontula kotiosoitteesta ulko-ovelta ellei kohteessa ole mainittu jotain muuta paikkaa.
Muualta noutaminen:
Alla olevat ehdot koskevat siis noutoja, jotka tapahtuvat muualta kuin kotoa haettaessa
Kahden euron lisämaksusta nouto onnistuu myös metroasemalta tai niiden läheisyydestä.
Kahden euron lisämaksu koskee ainoastaan kohteita joiden maksimi paino on 10kg
Yli 10kg kohteiden lisämaksu on 5 euroa.
Jos noutoajasta myöhästyy myöhästymismaksu on 5 euroa jokaista 20 minuuttia kohden. Odotan kuitenkin maksimissaan 10 minuuttia noutajaa, mikäli noutajasta ei ole kuulunut mitään kun tuo 10 minuuttia on kulunut poistun paikalta.
Mikäli jättää tulematta noutopaikalle eikä ole etukäteen perunut noutoa veloitan silloin 5 euroa turhasta reissusta kaikkien muiden maksujen lisäksi.
Mikäli voittohuutaja ei tule paikalle sovittuna ajankohtana, eikä ilmoita myöhästyvänsä tai peruvansa noutoa ajoissa, Ei toista noutoajankohtaa tule. Tässä tapauksessa ainoaksi vaihtoehdoksi jää siis postitus toimituskulujen kanssa + tuo 5 euron sakko turhasta odottelusta.
Kohteiden kotiin tuominen.
Voin myös toimittaa voittohuutajan kohteen suoraan huutajan kotiovelle.
Palvelu toimii ainoastaan Helsingin, Espoon ja vantaan alueilla. Lisäksi palvelun
edellytyksenä on, että julkisilla kulkuneuvoilla pääsee kyseiseen osoitteeseen. Matkojen pituuden
tarkistan kartan avulla.
Helsinki: 2,5 euroa km.
Espoo: 3 euroa km. + 10 euroa
Vantaa: 3 euroa km. + 10 euroa
Yli 10kg painoisissa kohteissa km. maksuun lisätään 0.50 euroa lisää, eli yli 10kg painava
kohteen hinta on alkaen 3 euroa km.
Mikäli maksuaikaa tarvitsee enemmän saa sitä panttia vastaan.
Mikäli maksuaikaa tarvitsee lisää onnistuu se panttia vastaan. Panttia vastaan saa kuukauden
lisää maksuaikaa tuon 7vrkn lisäksi. Mikäli pantin maksaa tuplana saa silloin kaksi
kuukautta lisää maksuaikaa.
Panttimaksu vähennetään lopullisesta huutohinnasta. Eli jos lopullinen huutohinta on 100 euroa. Huutaja tarvitsee kuukauden lisää maksuaikaa maksaa hän ensin 10 euroa. Kuukauden päästä hän maksaa loppusumman 90 euroa + mahdolliset toimituskulut.
Laitan viikkoa ennen maksupäivän erääntymistä muistutuksen maksusta huutajalle.
Mikäli huutaja ei maksa sovittuna päivänä loppusummaa eikä ole etukäteen pyytänyt lisää maksuaikaa. On kaupat silloin peruttu. Pantti jää minulle ja kohde menee uudelleen myyntiin.
Mikäli maksu tulee päivänkin myöhässä palautan sen silloin takaisin ilman panttia.
HUOM! Yli kaksikuukautta pitkissä lisämaksuajoissa toimituskulut voivat muuttua. Toimituskulut on
saatettu kohteissa laskea huutopaketin mukaan ja jos maksuaika on yli 2.5 kuukautta ehtii
kohde kadota huutonetin listoilta, jolloin huutopakettia ei pysty enään lähettämään. Tällöin
toimituskuluihin voi tulla muutoksia.
Lista pantista:
10-50 euron hintaisissa kohteissa pantti on 5 euroa.
51-100 euron hintaisissa kohteissa pantti on 10 euroa.
101-250 euron hintaisissa kohteissa pantti on 20 euroa.
251-500 euron hintaisissa kohteissa pantti on 30 euroa.
501-1000 euron hintaisissa kohteissa pantti on 50 euroa.
1001-5000 euron hintaisissa kohteissa pantti on 100 euroa.
5001 - euron hintaisissa kohteissa pantti on 200 euroa.
Almost all the items can be delivered to anywhere.
You can check the current items for sale on the following link.
http://www.huuto.net/hakutulos/sellernro/120269/sort/title
If there is something you're interested you can contact me by this blog or send me e-mail. Then we can negotiate the price and I can check the shipping cost.
If there is bid on the item then it can't be purchase this way, then it can only purchase by using the huutonet.
Currencies always on euros.
Mikäli asut Suomen ulkopuolella etkä halua käyttää huutonettiä voit myös tämän sivuston kautta ottaa minuun yhteyttä. Lähes kaikki tavarat pystyy lähettämään minne tahansa päin maailmaa.
Alla linkki joka näyttää kaikki avoimet kohteet:
http://www.huuto.net/hakutulos/sellernro/120269/sort/title
Hinnat aina euroissa.
Maksu paypallilla mikäli asuinmaasi on ulkomailla etkä omista suomalaista pankkitiliä.. Jos kohteessa ei ole huutoa voidaan kohteen hinnasta neuvotella, mikäli kohteessa on huuto pitää se silloin myös huutaa huutonetin kautta.
Kirjeisiin ja paketteihin yhdistelen niin monta kohdetta kuin kyseiseen paino luokkaan mahtuu.
Esimerkkejä yhdistelemisestä:
kaksi videopeliä / DVDtä saa mahtumaan isompaan kuoreen
Yksittäisissä sarjakuvalehdissä 1-4 lehteä mahtuu samaan isompaan kuoreen. ( joissakin tapauksissa voi mahtua enempikin, mutta tämä selviää vasta punnituksessa)
Kaksi normaalia blu-ray elokuvaa mahtuu ilman suojausta samaan pienempään kuoreen.
Kohteissa joissa lukee ei pk / toimituskulut on merkattu 0 euroon ei kyseisen kohteen kohdalla peritä toimituskuluja. Jos kohteen kanssa voi yhdistää samaan pakettin / kirjeeseen toisen kohteen ei siitä kohteesta myöskään tarvitse maksaa toimituskuluja.
Kohteissa olevia merkintöjä / lyhenteitä
Lyhenteet:
CIB = Complete in box
OHB = osta heti bonus
B+x = Bonusten eli yllätystuotteiden määrä
EI PK = Ei postikuluja
Voit olla minuun yhteydessä nyt myös whatsappin kautta.
Voit nyt laittaa whatsapp viestiä numeroon 040 2555 935
Huom! Kysessä prepaid numero.
Maksuvaihtoehdot:
Kohteissa voi maksaa mobilepayllä, ja tilisiirrolla.
Ulkomailla asustelevat voivat maksaa myös paypallilla.
Kohteiden hinnat yms.
Hinta. Se on se kummallinen asia mikä mietityttää.
1. Se on liian alhainen. Miksi se on liian alhainen, onko tuotteessa jotain vikaa?
- Kuten monesti joskus tilanne voi olla se, että tuotteesta haluaa eroon joten sama se mitä siitä silloin saa. Huutokaupassa katsotaan sitten lopulta mihin se hinta nousee vai nouseeko. Huutaja toki saa tuotteensa huudetulla hinnalla. Oli se sitten vaikkapa puoli-ilmainen. Viat pyrin kertomaan jos niistä tiedän. Joskus myös kyseessä on kokeilu, jolla kokeilen meneekö tuote alhaisemmalla hinnalla kaupaksi vai ei. Jos ei mene sitten sen hinta palautuu siihen mitä se oli ennen kokeilua.
2. Liian korkea hinta? Miksi se on liian korkea hinta?
- Joku hintahan tuotteelle pitää laittaa. Joskus siinä on arvostus tuotetta kohtaan, joskus jotain muita syitä.
Jos hinta on liian korkea. Ohita kohde ja koita etsiä sitä muualta halvemmalla. Hinnat ovat sellaisia millä kohteen saa itselleen. Yö unia ei kannata tämän takia menettää tai tuhlata aikaansa miettimiseen, että ei kohde tuolla hinnalla mene kaupaksi. Tämä on loppuviimein minun ongelmani ei ostajan.
Hinnat toki elävät. Joskus jonkin tuotteen hinta nousee ja toisen laskee. Se riippuu siitä miten ihmiset arvostavat tai haluavat jotain tiettyä tuotetta. Ennen jostain tavarasta saattoi saada 100 euroa ja nyt ei saa edes 5 euroa näin se vaan menee.
Alennukset.
Välillä tulee ehdotuksia alennuksista. Toistan itseäni. En ole ajatustenlukija. En voi tietää mitä tarkoittaa voiko hintaa tinkiä vähäsen? Jokaisen vähäsen tarkoittaa eriasia. Toiselle se on euro tai kaksi, toiselle 100 euroa. Joten tuo "vähäsen" voi tarkoittaa mitä vain. Jos sinulla on mielessä joku hinta, silloin ehdotat sitä. Koskaan ei voi tietää tuleeko kaupat vai jääkö ne toteutumatta. Helpommalla pääsee, kun ehdottaa itse ja katsoo sitten miten käy.
Toimituskulut:
Kohteissa on toimituskulut. Ne eivät ole postikulut vaan toimituskulut. Tällä tarkoitetaan kuluja, joilla tuote siirtyy ostajalle silloin, kun ostaja ei halua tai voi kohdetta noutaa.
Toimituskulut sisältävät siis postikulut, jotka posti tai muu yritys perii, jotta tuote siirtyy ostajalle sekä kulut tuotteen pakkaamisesta. Kannattaa huomioida, että kirjekuoret, teippi yms. Eivät ole ilmaisia. Jokainen, joka on jotain joutunut joskus postittamaan tietää kyllä, että edellämainitut asiat eivät ole ilmaisia.
Lisäksi postittamiseen menee aikaa. Kohteiden pakkaaminen niin, että ne selviävät postinkäsittelystä ja tulevat ehjänä perille vie aikaa. Tätä aikaa ei tietenkään ostajalta laskuteta, mutta on hyvä ottaa tämäkin asia huomioon.
Pyrin siihen, että jokainen tuote on jollain tavalla suojattu, jos se on mahdollista. Pitää ottaa huomioon että vaikka Esim. DVD elokuva tulisi perille ehjänä silläkin, että sen vain laittaisi kirjekuoreen sellaisenaan ilman mitään suojaa olisi se helpoin tapa postittaa. Mutta kun sääolosuhteetkin vaikuttavat usein asioihin. Esim. Jos ulkona sattuu satamaan, silloin usein kirjeet kastuvat ja jos sitä DVD elokuvaa ei ole suojattu mitenkään pääsee se kastumaan ja mahdollisesti menee osittain pilalle. Kun siinä on jotain suojaa ympärillä, ottaa suoja ensimmäisen kosteuden vastaan ja näin olleen mahdollisesti pelastaa DVD elokuvan kastumiselta.
Jokaisella on omat tapansa hoitaa postittaminen. Se mikä toimii sinulla ei välttämättä toimi minulla. Minä toimin omalla hyväksi todetulla tavallani, kun postitan kohteita. Usein kohteen toimituskulut on arvioita. En kohteita etukäteen punnitse tai mittaa. Arvioin mikä mahtaa olla toimituskulu, kun kohteen joutuu postittamaan. Se että meneekö se mahdollisesti S, M tai L pakettina perustuu omaan arviooni. Välillä näissä tapahtuu heittoja puolin ja toisin. En kuitenkaan pyydä lisää rahaa, jos toimituskulut oli väärin tai maksa takaisin, jos ne olivatkin alempia. Näissä ei loppupeleissä ole kuitenkaan kovin suurta eroa.
Välillä on postillakin tarjouksia. On esim. Citymarketin postipaketti tarjouksia, joissa paketti pitää lähettää Citymarketista, jotta sen saa halvemmalla. Se että ostaja haluaa säästää sen euron tai kaksi postikuluissa ei tarkoita sitä, että minä lähden sen takia viemään pakettia Citymarkettiin joka on hyvinkin paljon sivussa sieltä missä minä asun. Jos minulla sattuu olemaan jotain asiaa sinne Citymarkettiin silloin toki voin sen sinne viedä, muutoin en lähde erikseen sinne viemään pakettia.
Eripostitusvaihtoehtoja toki on, mutta niissäkin käytän niitä, jotka on itselleni mieluisia. Esim. vaikka asunkin pääkaupunkiseudulla ei täälläkään matkahuollontoimipisteitä ole joka kulmassa. Toki pakettiautomaatteja on, mutta jos se lähin sattuu olemaan täysi, joutuu lähtemään etsimään seuraavaa automaattia ja siihen menee taas aikaa. Itselläni matkahuollontoimipisteet ovat hyvin syrjässä, joten siksi en useinkaan käytä matkahuoltoa. Postintoimipiste taas sijaitsee erittäinkin hyvällä paikalla ja sinne on paljon helpompi mennä viemään postia. Mutta ymmärrän joillakin paikkakunnilla tilanne voi olla toinen ja siksi myös matkahuolto on vaihtoehtoinen postitustapa, jos ostaja haluaa sitä käyttää.
Kohteidenkuntoluokitus
Tämä on se mikä usein aiheuttaa epäselvyyksiä. Tämäkin on vain minun oma arvio, kun sanon kohteen olevan hyvä tai välttävä yms. Joku toinen voi olla erimieltä.
Hyvällä myyn lähes kaikkia kohteita. Hyvä tarkoittaa, että kohde on vielä käyttökelpoinen, mutta siinä voi olla silti käytönjälkeä. Se ei ole priimaa tai uutta.
Edelleen toistan itseäni. En ole ajatustenlukija. En tiedä mihin käyttöön kohde on tulossa. Toiset ostaa kohteen tunkee sen hyllyyn esille ja se on siinä. Toinen taas haluaa ottaa kohteen käyttöön. Tapoja on monia. Jos siis on jokin tietty asia, mikä on sinulle kohteessa tärkeää kannattaa kysyä ennen ostamista.
Kuvissa ei välttämättä näy kaikki viat. Kaikkia vikoja en välttämättä ole osannut kohteisiin laittaa, kun enhän tiedä mitä pitäisi aina kirjoittaa. On asioita jotka eivät minua käytetyissä kohteissa häiritse, mutta on ostajia joita häiritsee.
Usein laitan kohteita liukuhihnalta. Yritän siinä samalla muistella oliko kohteesta jotain erityistä mainittavaa, joka voisi vaikuttaa ostospäätökseen. En siis tutkaile kohteita tuntitolkulla, katson vain pintapuolisesti että missä kunnossa kohde on. En myöskään peilaa kohteita valoa vasten ja etsi jokaista mahdollista naarmua. Joten kohteissa voi olla ja varmaan onkin virheitä. Asiat kuitenkin selviää etukäteen kysymällä, jos on tarkka siitä mitä haluaa.
Kohteita on myös laidastalaitaan. En ole jokaisen asian expertti, joten en voi tietää jokaisesta kohteesta kaikkea mahdollista. Enkä siis voi siis aina tietää jos kohteessa pitäisi olla jokin toiminto mitä ei ole kohteessa mainittu. Jos ostaja tietää kohteesta paremmin silloin hän kysyy ja minä koitan asiaa selvittää.
Kuntoluokitus uusi eli kun kohde on uusi ja muoveissa.
On tullut ilmi, että osa valittaa jos muoveissa olevissa tuotteissa on jotain vikaa. Valitettavasti kun tuote on uusi ja muoveissa, en voi tietää jos tuotteessa on vikaa. Näitä vikoja ei voi tietää ellei poista muoveja, jolloin taas kohde ei enää ole uusi. Jotain ymmärrystä pitäisi ostajillakin asian suhteen olla, eikä syytellä myyjää asiasta. Tuotteilla kun, ei ole takuuta varsinkin jos puhutaan tuotteesta joka on jo vuosia vanha.
Lopuksi jos olet epäileväinen jostain silloin kannattaa aina kysyä. Aina voi pyytää tarkennuksia tai lisäkuvia. Yritän parhaani mukaan vastailla ja ottaa lisäkuvia.